Värk & Vikt




 det inte så jävla roligt med livet =(  näpp...
min  rygg värker så ända inni helvete går liksom inte riktigt att förklara hur det känns ...
men på ett ungefär såhär ...
*ilningar liksom ischias från rygg ner till buken höfterna runt över till skinkorna ner till låren ner till under knäna å ner till tårna ... 
* pulserande smärta i ländrygg ungerfär som små stötar
*hugger så jag har svårt att andas när jag rör mej lite fel
*svårt att vända mej från rygg till sida i sänger då tappar jag andan eller det känns så iallafall ..typ som ett slag så andan försvinner låter typ såhär ....  uuuhhhhh  =)  mmm  haha det är inte alls kul...
*blir trött sur arg


*ingen ork att lyfta ens små saker

Tårarna rinner på kvällarna för jag har ont ....   Har fått små övningar av rehab som jag ska göra har börjat med dom men  det är sakta men säkert kommer ta lång tid att får ordning på ryggen 


vikten :  startvikt innan operation 132.4 kg  2009
             vikten dagen innan operation  124,5 kg  27 januari 2010

              vikten idag 92 kg 13 augusti 2010

känns bra men kunde vara ännu bättre bara min rygg höll måttet men har man gått ner så mycket på så kort tid är det inte så konstig att ryggen å muskulaturen inte hänger med ..  men det är bara att träna så blir det snart mycket bättre...... 


                    


Kommentarer
Postat av: Maria Widén Fredholm

Det låter som du har samma fel som mig dvs Diskbråck med Spinal Stenos....så låter förklaringen på min smärta oxå å nu har jag ju äntligen fått op-tid för sånt måste opas. Eller har du fått nån annan diagnos??

Krya på dig å hoppas du blir bättre snart för som sagt INTE kul att ha sån här smärta!!!

Kram

2010-08-13 @ 17:34:28
Postat av: Ella

Fan va du bloggar flitigt, nästan så man knappt hinner med o läsa. Höhö!

2010-08-31 @ 05:25:54
URL: http://rockmjukis.se
Postat av: Ella

Du har en award att hämta på min blogg! :)

2010-09-19 @ 20:00:22
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0