trött idag.


Lite update .... här är blommorna jag fick av Tomas  i morse :
fina ellerhur..



mixtrade lite med bilden å titta så snyggt det blev :)







Fick åka till akuten i Falun med rasmus igår kväll orkade inte med att han hade febertoppar å tycker inte dom har så bra koll i vansbro provade ringa igår morse dit men dom ringde inte upp under dom 40 min extra från den tid dom sa att dom skulle ringa så jag avbokade tiden ..med tanke på att han va ju även piggare trode jag..hmmm.. visst senare blev han ju sämre åter igen men nu danna gång så tänkte jag att jag väntar å se igen.. å det gjorde jag på kvällen blev han varmare å varmare som han brukar bli .. å vips va tempen på 39,8' grader så jag ringde sjukvårdsupplysningen å ville höra med dom om det va nån iden å hålla på att krångla framå tebaka med ipren å alvedon när det bara hjälper för stunden å att han inte blir bättre .. hon tyckte vi skulle åka direkt till mora men ja sa då att dit åker ja inte utan jag tar falun å det gick ju bra ..så vi for iväg kom fram vid kl: 23 cirka..sen så kolla dom sänka å sen blev remiterad direkt till lugnröntgen ..å det va nog bra för där såg dom han hande lunginflammation å dom hade även sett före att han va röd i öronen  . en iallafall röntgen visade ju det som inte läkaren hört .. att han va dålig .. å jag visste väl innerst inne att det va något men hade ju inte kläm på vad bara ... så va det med det vi kom hem typ 02:30 sen fick jag sova sååå skönt fick väl lite extre sovmorgon  jag å rasmus i morse av tomas ;) så snällt ... sen väkte han mig vi 9:30 typ å ville jag att jag skulle komma ner en liten sväng .. han hade köpt mej 10 gula rosor det va snällt av honom ..åå gisses va trött jag va men det va ju värt att komma ner å få något så fint för en gångs skull plus kokt ägg å kaviar hehe .. som han ordnat å inte vilka ägg som helt dom va hemtama dom jäklarna haha.. svärmor har ju höns så han hade tagit med färska å dom e ju riktigt roliga att skala nää absolut det värsta skalet fastnar å mm ni förstår ...ja det är då tur man åkte iväg med lillbubben iallfall så man fick svart på vitt igen att man inte inbillar sej ,,, vilket e ganska lätt att göra för mycket kan bli lite fjossig ibland ;)   men nu är det ordnat med en kur pencillin .. hoppas nu han blir bättre för om febern skulle fortsätta över helgen å han har det även på måndag så måste vi åka tillbaka till Falun med rasmus så dom kan kolla igen om dom missat nått men så kommer det inte bli .... sådeså ...  jaaa nu ska jag vänta på tomas som  hämtar pencillinet sen ska vi börja storstäda inför johanna´s kalas imorron ja det blir ju typ en cirka 10 ungar till som hon bjudit från klassen jag sa det räkte med så många för det blir knökfullt annars å det pallar inte jag med ... å speciellt inte nu men tror svärmor å dom skulle ta ungarna på söndagen så slipper johanna ha dom med för det e ju inte kul .. för en 10-åring att ha syskonen med på sitt party/kalas ... det blir inte nå värsting kalas bara nått enkelt .. har inte funderat ut  än vad ja ska bjuda på än men det fixar jag under dagens lopp.... har ju kakorna ja gjorde men kan ju inte bara ha det ..ellerhur.. åå faan nu skriver jag helt plötsligt så tangentbordet glöder ååå måste ta å ge mej nu ingen orkar läsa så långa reder här i min blogg folk är nog vana tack å adjö typ här hahaha...  men vänj er inte förguds skull så här mycket ska inte jag skriva jämt jag  lovar  å svär... ha det bra alla hej då
 

 


Kommentarer
Postat av: Ella

Det äckligaste med hemägg är att det finns en äcklig sak i dom, typ en vit slemboll. BLÄÄÄ! Hoppas Rasmus blir frisk nu då. Kram! Ps. gott med ägg va? ;)

2009-02-14 @ 18:00:34
URL: http://plus.blogg.se/
Postat av: Mona

Ok, men tur att ni åkte dit då. Hoppas att han blir frisk nu iaf när han fått medicin...

Jobbigt för er att han varit så sjuk så länge nu, de i Vansbro verkar ju inte bry sig nåt ju...

Tur vi har Falun som vi kan åka till.

Lycka till på kalaset imorgon...

Kram kram

2009-02-14 @ 21:24:35
URL: http://monagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0